Jak Wzmocnić Odporność Jesienią?

Jak wzmocnić odporność jesienią?

jak wzmocnić odporność jesienią

Sezon jesienno-zimowy niestety wpływa niekorzystnie na nasz układ odpornościowy. Dlatego zanim zdąży złapać nas przeziębienie warto zadbać o wzmocnienie naszej odporności.

Warto sięgać po naturalne składniki naszej diety. Można też wspomagać się suplementami, ale takimi, które nie mają w swoim składzie chemii i GMO.

Witaminy.

jak wzmocnić odporność jesienią

 

Na początek oczywista oczywistość, o której wszyscy zapominamy. Niestety większość z nas nie zjada zalecanej, codziennej ilości warzyw i owoców. A przecież jesień to pora, kiedy mamy do tych skarbów nieograniczony dostęp. Co prawda, im późniejsza jesień i bliżej zimy będzie trudniej o owoce sezonowe.

Ale cały czas mamy dostęp do jabłek i owoców cytrusowych, których różnorodność jest obecnie w sklepach bardzo duża.Mandarynki, pomarańcze, cytryny oraz kiwi pozwolą na częściowe uzupełnienie zapotrzebowania organizmu na Witaminę C. Należy pamiętać, żeby owoce cytrusowe porządnie umyć pod gorącą wodą przed zjedzeniem.

Jak wzmocnić odporność jesienią?

Natomiast cały czas są dostępne warzywa takie jak: marchew, pietruszka, seler, ziemniaki, cebula, buraki, papryka. I powinny one stanowić stały element w naszym jadłospisie. Mieszanki warzywne mrożone są równie wartościowe co warzywa świeże. Mrożenie w niskich temperaturach jest techniką konserwacji produktów spożywczych, która pozwala na zachowanie w całości, bądź prawie w całości wartościowych substancji w nich zawartych.

Rewelacyjne są również kiszonki w postaci kiszonych ogórków i kapusty kiszonej, są cennym źródłem błonnika, soli mineralnych i witamin. Kiszona kapusta jest bogata w cenne składniki odżywcze, jest wartościowym źródłem witaminy C.Zawiera również spore ilości witamin B6, B12 i K oraz potas, wapń, cynk i żelazo. Kiszone ogórki oprócz Witaminy C zawierają spore ilości magnezu, potasu i beta-karotenu.

Całkowite, dzienne zapotrzebowanie na Witaminę C zapewni nam naturalny suplement diety.                                                                                                       Naturalna Witamina C w płynie jest bardzo cenna ponieważ jest w stanie pokryć całkowicie zapotrzebowanie dzienne naszego organizmu na ten składnik. Niestety zjedzenie jednej pomarańczy, czy jabłka dziennie nie wystarczy. Ze względu na stale obniżającą się zawartość witamin i minerałów w owocach niedługo zagwarantowanie sobie optymalnej ich dawki stanie się wręcz niemożliwe. I tu z pomocą przychodzą nam suplementy. Pamiętajmy jednak, żeby wybierać te obfitujące w naturalną Witaminę C, a nie syntetyczny kwas askorbinowy.

Jak wzmocnić odporność jesienią?

Czosnek.

Jak wzmocnić odporność jesienią?

Czosnek jest najbardziej popularną i znaną metodą wspomagającą organizm w walce z drobnoustrojami. Ale też pomaga zapobiegać chorobom wirusowym. Niewątpliwie ma wiele zalet o czym wiedziały już nasze babcie i prababcie.

Badania naukowe potwierdziły jego przeciwbakteryjne oraz przeciwwirusowe właściwości. W swoim składzie ma substancje aktywniejszą od penicyliny. Czosnek zawiera również Witaminy z grupy B, prowitaminę A oraz sole mineralne, a wśród nich związki selenu, wapnia, fosforu, żelaza i magnezu.

Czosnek pomocny jest też w chorobach układu oddechowego, zwłaszcza przy oznakach przeziębienia tj. kaszel, katar, ból gardła.Najlepiej włączyć czosnek do codziennego jadłospisu. Można spożywać go, jako dodatek do kanapki, najlepiej posmarowanej masłem, żeby ochronić żołądek. Żeby zneutralizować specyficzny zapach dobrze jest dodać natkę pietruszki.

Alternatywą dla osób nie tolerujących zapachu i smaku czosnku jest naturalny suplement diety zawierający czosnek, jednak całkowicie wolny od jego zapachu. Tak samo jednak, jak czosnek naturalny ma pozytywny wpływ na układ odpornościowy. Wystarczy jedna do dwóch kapsułek dziennie i naturalny suplement zaspokaja dzienne zapotrzebowanie organizmu.

Jak wzmocnić odporność jesienią?

Miód.

Jak wzmocnić odporność jesienią?

Słodki i aromatyczny, nie każdy z nas za nim przepada, ale każdy wie o jego dobroczynnym działaniu na nasz organizm. Przede wszystkim kojarzymy miód, jako sojusznika w walce z przeziębieniem. Co prawda ma on dużo więcej zalet, ale dzisiaj interesuje nas wpływ miodu na wzmocnienie naszej odporności.

Żeby miód mógł wpływać pozytywnie na organizm człowieka trzeba go spożywać systematycznie. Miód nie obfituje w witaminy, ale jest w nim trochę Witaminy C i B. Silnie bakteriobójcza jest zawarta w miodzie inhibina. Obfitują w nią przede wszystkim miody spadziowe, lipowe i grykowe.

Doraźnie można stosować miód na przeziębienia i kłopoty z gardłem. Można dodać do herbaty ważne jednak żeby nie dodawać miodu do wrzątku bo traci wtedy swoje właściwości.Można również łączyć miód z wodą. Taka mieszanina odstawiona na noc i spożywana codziennie na pusty żołądek jest doskonałym, naturalnym środkiem na zwiększenie odporności organizmu.

Dziennie dla osoby dorosłej wystarczą 1 – 2 łyżki miodu. A spożywany przez cały rok zadziała, jak szczepionka i wzmocni układ immunologiczny.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *