Jak pozbyć się stresu?

Jak pozbyć się stresu?

Jak pozbyć się stresu?

Jak pozbyć się stresu, gdy życie pędzi z turbo doładowaniem, a nieodłącznym elementem  naszej egzystencji jest właśnie stres? Jest tak wszechobecny, że prawie się do niego przyzwyczailiśmy.  Nie lubimy tego uczucia  i chcielibyśmy się go pozbyć za wszelką cenę.

Nie zawsze jednak stres jest dla nas negatywnym uczuciem bo są sytuacjekiedy motywuje nas do  działania.

Ale permanentny stres, który towarzyszy na ciągle może bardzo utrudniać nam życie. Idąc do pracy, czy szkoły stresujemy się, wizyta w urzędzie, czy  załatwienie ważnej dla nas sprawy powoduje, że żołądek nam się kurczy,  a w gardle czujemy zacisk. Chcielibyśmy przestać się denerwować i odczućwewnętrzny spokój.

Myślisz, że jest to niemożliwe? – pokażę Ci, że jednak jest :-).

 7 sposobów, które pomogą Ci pozbyć się  stresu.

Odpowiednia dieta pozwoli pozbyć się stresu.

Na pewno to co jemy może być przyczyną zwiększenia, jak i zmniejszenia się stresu. Jeśli odpowiednio dobierzemy składniki diety jesteśmy w stanie poprawić swoje samopoczucie.

Dieta łagodząca stres powinna być bogata w cynk, magnez i wapń. Dobrze też wpływają na środkowy i obwodowy układ nerwowy flawanoidy, które  znajdują się w świeżych owocach i warzywach. Pełnoziarnisty chleb,  fasola, szpinak, chude mięso, owoce morza, orzechy też są zalecane.

Natomiast częste picie, kawy, alkoholu, czy jedzenie fas foodów na pewno nie poprawi naszego samopoczucia na dłuższą metę.

Bądź asertywna –  naucz się mówić nie.

Nie bierz wszystkiego na swoje barki w domu i w pracy. Czujesz, że jesteś niezastąpiona, myślisz że nikt lepiej od Ciebie nie wykona danego  zadania? Masz poczucie winy, kiedy ze wszystkim się „nie wyrabiasz „?  A może rozejrzyj się wokół i zobacz, że ludziom wokół Ciebie jest tak  wygodnie,  kiedy sama się wszystkim zajmujesz. Zacznij mówić nie, sceduj część  obowiązków na bliskich, czy współpracowników – na pewno dadzą sobie  radę. A Ty pozbędziesz się stresu związanego z nadmiarem obowiązków.  Zacznij  być ważna sama dla siebie.

Wizualizacja pozytywnego obrazu.

Kolejnym krokiem jak pozbyć się stresu jest wizualizacja. Znajdź ciche miejsce i zamknij oczy. Przywołaj obrazy, które wywołują  radość i uśmiech na Twojej twarzy. Poczuj całą sobą ten moment.  Mogą to być cudowne chwile, które już przeżyłaś z ukochaną osobą,  śmiech dziecka, czy piękny zachód słońca. Albo wyobrażenie  fantastycznych wakacji, gdzieś na rajskiej plaży nad oceanem. Usłysz  szum fal, poczuj morską bryzę i ciepło słońca na skórze. Skup się kilka  minut na tym pozytywnym wyobrażeniu. Zobaczysz, że dostaniesz  zastrzyk pozytywnej energii, a stres opadnie.

Codzienna aktywność fizyczna.

Ruch jest podstawą dobrego samopoczucia. Regularna aktywność fizyczna pozwala utrzymać w dobrej kondycji nie tylko nasze ciało, ale również  nasz umysł. Przekłada się to również na odporność, jaką mamy na stres.  Podczas ćwiczeń napięte mięśnie rozluźniają się, poprawia się krążenie,  wydzielają się również endorfiny, czyli hormony szczęścia. A co za tym  idzie poprawia się nasz nastrój i i zwiększa pozytywna energia.

Odpocznij i wyśpij się.

Często nie zdajemy sobie sprawy, jak zmęczenie i brak odpowiedniej ilości snu niekorzystnie wpływa na nasz organizm. Często stres wynika właśnie z niedoboru snu. Jeśli masz możliwość przespać się w ciągu dnia to zrób  to. Czasami wystarczy 10 min do 30 min. drzemki, że by się zregenerować.Jesteśmy wypoczęci, a jednocześnie spada kortyzol, czyli hormon stresu,  który jest dla nas zabójczy w nadmiernej ilości. Zapamiętaj dobry sen to podstawa o czym też mówię w innym artykule.

Przelej na kartkę swój stres.

Jeśli nie masz możliwości wykrzyczeć się i wyrzucić z siebie negatywnych emocji napisz wszystko co Cię gryzie na kartce papieru.Wyrzuć z siebie  wszystkie myśli i emocje związane z daną sytuacją. Napisz swoje obecne  odczucia i pragnienia. Gdy pozbędziesz się z siebie wszystkiego co pali Cię od środka  stres  opadnie, a Ty się uspokoisz.

Zabawa z czworonogiem.

Jeśli masz w domu psa to pobaw się z nim, idź na spacer. Ukochany  zwierzak zawsze poprawi Ci nastrój. Bawiąc się ze swoim przyjacielem  oderwiesz się od spraw, które cię stresują. Naukowcy dowiedli, że kontakt z czworonogiem zdecydowanie obniża poziom  stresu w organizmie człowieka. Mnie ten sposób zawsze pomaga 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *