Emocje – zaprzyjaźnij się z nimi.

Emocje.

Emocje- zaprzyjaźnij się z nimi.

Emocje według Wikipedii  to stan poruszenia umysłu. Nie ma dobrych, ani złych emocji, emocje po prostu są. I nadawanie im  znaczenia w kategoriach zły, czy dobry nie ma większego sensu.

Najważniejsze jest, żebyś nauczył się rozumieć to, co się w danym  momencie dzieje w Twoim umyśle. Najgorsze co możesz zrobić to odciąć się od własnych emocji, ponieważ  wtedy tak naprawdę odcinasz się od samego siebie.

Żeby zrozumieć co się z Tobą dzieje zostań obserwatorem swoich uczuć,  stań z boku i pozwól im płynąć. Swoje  odczucia podobnie, jak swoje myśli  możesz po prostu obserwować.

Emocja – radość.

Każdy z nas, Ty zapewne też codzienne przeżywasz różne stany  emocjonalne. Od radości, zadowolenia, wdzięczności, szczęścia, miłości po złość, gniew,  smutek, wstyd, zazdrość,  czy nienawiść. Skala rozpiętości jest bardzo  duża.

Chciałbyś na pewno, jak najdłużej zatrzymać w sobie te chwile, kiedy  uśmiech gości na Twojej twarzy, kiedy czujesz się wewnętrznie spełniony  i szczęśliwy. Jednak częściej kierują Tobą uczucia, które nie są dla Ciebie przyjemne            i  którym nie chcesz się poddawać.

Emocja – złość.

Emocje,  które  wywołują w Tobie nieprzyjemne skojarzenia chciałbyś  zakopać głęboko, zapomnieć o nich i uciec, jak najdalej. Paradoks polega jednak na tym, że im bardziej będziesz wypierał te  emocje z siebie, tym głębiej i silniej w Tobie pozostaną.

Pojawią się ze zdwojoną siłą,  w najmniej oczekiwanym momencie, kiedy  jakaś sytuacja, czy osoba wywoła u Ciebie reakcję. Dlatego tak ważne jest, żebyś zapoznał się i pobył z tymi uczuciami, których nie chcesz czuć i ich nie lubisz. Obserwuj swoje emocje, przyjrzyj się im poczuj je w sobie, daj sobie czas na poznanie. Zaakceptuj je, bo to także  jest część Ciebie.

Emocja – gniew.

Jeśli dasz swoim emocjom zielone światło do tego, żeby mogły wybrzmieć  do końca, nie będziesz siebie krytykował za ich pojawienie się to  zobaczysz, że poczujesz się o niebo lepiej. Powoli też odzyskasz spokój  wewnętrzny, a to już prosta droga do osiągnięcia szczęścia.Nie dzieje się  to z dnia na dzień, jest to proces i potrzebna będzie Twoja wytrwała praca. Ale uwierz mi, że warto bo będziesz zachwycony efektem końcowym.

Nie zawsze możesz „przeżyć” swoje emocje w danej chwili co jest  zrozumiałe. Ale zawsze możesz wrócić do tego stanu umysłu w wolnym  czasie i wtedy przepracować swoje uczucia. Możesz rozładować  niekorzystne dla siebie odczucia oglądając fajny film, czy kabaret,  uprawiając sport, zajmując się swoją pasją lub ucząc się czegoś nowego. Może pomyślisz, że to banały, ale w moim przypadku są skuteczne.

Emocja – wdzięczność.

Jednak, żeby przepracować emocje na głębszym poziomie zrozumienia,  trzeba poświęcić sobie trochę czasu i być konsekwentnym.

Ćwiczenie.

Znajdź wieczorem chwilę czasu dla siebie. Zastanów się nad emocjami,  jakie dzisiaj Ci towarzyszyły.                Czy Twoje reakcje były adekwatne do tego  co się wydarzyło? Przyjrzyj się dokładniej tym uczuciom , które są dla Ciebie niewygodne i  od których próbujesz uciec. Spróbuj z nimi pobyć, nie wypieraj ich.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *