Jak zredukować stres?

Stres zawsze był częścią naszego życia.  Tym bardziej dzisiaj, kiedy świat pędzi bez opamiętania ludzie prowadzą coraz bardziej stresujące życie.

Eksperci twierdzą, że niewielki stres może byc nawet pozytywny ponieważ daje „kopniaka” i nakręca do wydajnego działania. Jednak długotrwały stres jest bardzo niekorzystny i może blokować naturalną zdolność organizmu do regeneracji.

Ponad 90 % chorób jest spowodowanych stresem. Może on prowadzić do otyłości, bezsenności, chorób przewlekłych, pogarszających się relacji, depresji i wielu innych. Dlatego trzeba walczyć ze stresem.

Stres jest potężną i szkodliwą siłą, dlatego bardzo ważne jest, żeby nauczyć się skutecznych technik radzenia sobie ze stresem.

Wtedy nasze życie będzie zdrowe i szczęśliwe. Trzeba pamiętać, że będziemy natrafiać na czynniki, które powoduja presję i wywołują niepokój w nas. Jednak chodzi o to, żeby umieć je minimalizować.

To, o czym wiele osób zapomina to fakt, że podstawową przyczyną stresu jest Twój stosunek do rzeczy i sytuacji, które wywołują to nieprzyjemne uczucie.

 

Jak zredukować stres.

Czy można zatem zredukować stres? – oczywiście, że tak !

Istnieje wiele prostych działań, które możesz podjąc, żeby złagodzić objawy stresu.

Jak zredukować stres?

1. Porozmawiaj z kimś.

Problem, którym się podzielisz staje się o połowę mniejszy. Dobrze Ci zrobi rozmowa z przyjacielem, lub kimś kto chetnie Cię wysłucha, ale nie osądza i nie oferuje porady. Poza tym mówiąc o problemie sam zaczynasz widzieć daną sytuację w innym, mniej emocjonalnym świetle.

2. Napisz list do siebie.

To dobra metoda, żeby Twoje prawdziwe myśli i uczucia mogły znaleźć ujście. Listu nikt nie zobaczy więc możesz wyrzucić z siebie cały stres i frustrację. To przyniesie Ci nie tylko ulgę, ale być może po przeczytaniu tego co napisałeś stwierdzisz, że cała sytuacja nie była warta Twojego zdenerwowania.

3. Nie bój się powiedzieć nie.

Zmień dynamikę swojej sytuacji. Jeśli nauczysz się być bardziej asertywny, pozwoli Ci to powiedzieć co myślisz i w sposób, jaki chcesz. Pewnie nie raz byłeś w sytuacji, kiedy wbrew sobie ustępowałeś, albo zgadzałeś się na coś. Warto to zmienić.

4. Daj sobie przestrzeń.

Odsuń się od sytuacji mentalnie, stwórz odległość między Tobą a stresem.  Znajdź spokojne miejsce nawet na kilka chwil, weż kilka głębokich oddechów i wyobraź sobie, że jesteś bardzo daleko od swojego „.stresora”

Zobacz, czy  jeśli spojrzysz z perspektywy miesiąca, czy roku na tą stresującą sytuację to, czy również będzie to takie ważne zdarzenie wywołujące tyle złych emocji. Z reguły o większości takich sytuacji po tygodniu zupełnie juz nie pamiętamy.

 

Jak zredukować stres.

5. Zarządzaj swoim czasem – bądź zorganizowany.

Zarządzanie czasem pozwala zaplanować i zorganizować swoje życie w taki sposób, żebyśmy mieli więcej czasu i możliwości.

Obejmuje planowanie, delegowanie zadań, ustalanie porządku dnia i nie marnowanie czasu na niepotrzebne rzeczy lub martwienie  się o rzeczy i sytuacje, na które nie masz wpływu.

6. Zacznij dzień z pewnością.

Przygotuj się wieczorem na nadchodzący dzień. Szukając rano w pośpiechu potrzebnych rzeczy możesz się zestresować więc początek dnia nie nastroi Cię wtedy pozytywnie.

7. Nie polegaj na swojej pamięci.

Niestety nasza pamięć jest zawodna, tym bardziej w sytuacjach stresowych. Dlatego zapisuj godziny spotkań, listy rzeczy do zrobienia, wskazówki i listy zakupów. Stwórz porządek z chaosu.

8. Nie spóźniaj się.

Wstań trochę wcześniej,  na ważne spotkanie nie wychodź w ostatniej chwili. Daj sobie więcej czasu na robienie różnych rzeczy, żeby nie ulegać presji, że nie zdążysz.

9. Skup się.

Ważne żebyś w danym momencie robił jedną rzecz i nie rozpraszał się na inne działania. Wtedy robiąc jedną rzecz, zrobisz ją dobrze.

10. Poświęć sobie chwilę.

Pozwól sobie codziennie na chwilę spokoju i wyciszenie. Konteplacja przez kilka minut bez wszystkich rozpraszaczy, jakie nam towarzyszą pozwoli Ci nabrać dystansu do wydarzeń dnia.

Jak zredukować stres?

11. Myśl pozytywnie.

Patrz optymistycznie na świat, oczekuj, że wszystko pójdzie dobrze, spodziewaj się, że ludzie będą mili. Może się okazać, że tak własnie się dzieje.

12. Naucz się być tolerancyjnym.

Ciągle czepiamy się ludzi, że zrobili coś nie po naszej myśli. Ale pamiętaj, że większość ludzi to co robi, robi najlepiej jak potrafią i mają dobre intencje. Znajdź w sobie tolerancję i zrozumienie.

Ludzie popełniają błędy i trzeba zaakceptować fakt, że żyjemy w niedoskonałym świecie.

13. Ćwicz regularnie.

Aktywność fizyczna zwalcza nie tylko fizyczne, ale również  emocjonalne objawy stresu, może także poprawić samopoczucie.

Kiedy czujemy się zdrowi, również nasze spojrzenie na samego siebie jest bardziej pozytywne. Nie na darmo mówi się w „zdrowym ciele – zdrowy duch” :-).

14. Idź na spacer i odpuść.

Potrzebujesz codziennie świeżego powietrza, wyjdź na zewnątrz, oddychaj głęboko i oczyść głowę. Napełnij płuca powietrzem licząc do 10, a następnie wypuść powoli powietrze też licząc do 10. Powtórz to kilka razy.

To proste ćwiczenie pozwoli na poprawę Twojego nastroju, będziesz bardziej zrelaksowany i uwolnisz swój umysł od stresu.

15. Zrób sobie „wagary” od codzienności.

Raz na jakiś czas zostaw, wszystko choćby nawet na jeden dzień. Potrzebujesz  resetu po to, żeby się zregenerować.

Ale najlepiej, jeśli regularnie w każdy weekend zrobisz sobie wolne od pracy zawodowej. Chodzi o to, żeby naładować akumulatory i odpocząć od sytuacji stresowych.

Jak zredukować stres?

16. Dobrze się odżywiaj.

Żywność to nie tylko paliwo dla organizmu. Ważny jest też czas, jaki przeznaczasz na zjedzenie posiłku. Poświęć dłuższą chwilę, aby delektować się jedzeniem.

Nie „wrzucaj” jedzenia w siebie, jak do worka, daj swojemu organizmowi szansę na trawienie. Pamiętaj, że wrzody żołądka nie są zabawne.

17. Jedz zdrowo.

Dbaj o swoje zdrowie spożywając zdrową i zrównoważoną dietę. Zjedz śniadanie, aby dobrze rozpocząć dzień. Złe nawyki żywieniowe osłabiają odporność organizmu na choroby i może się to przyczynić do rozwoju symptomów stresu.

Ograniczaj herbatę i kawę, kofeina nie pomoże Ci się zrelaksować.

19. Weź gorącą kąpiel.

Wieczorem dobrze jest się wyleżeć w wannie z gorącą wodą, aby złagodzić napięcie przed pójściem spać.

20. Upewnij się, że masz odpowiednią ilość snu.

Jest to niezbędne, żeby organizm dobrze funkcjonował. Dopiero, kiedy jesteś wyspany możesz z większą energią funkcjonować przez cały dzień.

21. Ciesz się życiem.

Każdego dnia znajdź chwilę dla siebie i rób to co lubisz. Znajdź coś, co poprawia Ci humor i wprawia w dobry nastrój. To napewno Cię zrelaksuje i pozwoli się odstresować.

Prawdziwymi przyczynami stresu nie są problemy, ani negatywne doświadczenie, które napotykasz w zyciu, ale Twój stosunek do nich. Sztuczka więc polega na zmianie nastawienia i opanowaniu metod relaksacji, żeby organizm mógł się odprężyć.

„Częstotliwość serca” to książka, która nauczy Cię nie tylko stosować naturalne terapie oczyszczające, relaksacyjne, czy tonizujące, również nauczy Cię dostrajania do pulsu Wszechświata.

 

 

 

 

Ważne jest, aby zrozumieć, że to na czym się koncentrujemy – pobudzamy. Im więcej myślisz o czynnikach powodujących stres, tym więcej swojej energii dajesz właśnie w tym kierunku.

 Dlatego trzeba odsunąć swoje myśli od nieprzyjemnej sytuacji i skupić się na relaksie, na czymś co Ci sprawia przyjemność. Wtedy stresor zostanie zakłócony i jest duże prawdopodobieństwo, że jego niekorzystny wpływ zostanie ograniczony.

To do Ciebie nalezy wybór, możesz nadal reagować w ten sam stresujący Cię sposób lub możesz poprawić swoje życie zmieniając nastawienie i rozluźniając się – nie ma innej drogi.

 

2 thoughts on “Jak zredukować stres?

  1. Witam
    Jest 4;32 Piatek ;Znalazlam Cie przez przypadek ,ale to nie przypadek ze Cie znalazlam przywolywalam Twoje wiadomosci od dawna .Na ten moment mam niezbyt ciekawa sytuacjie w moim zyciu ,praca ?zycie osobiste ?partner?dom ?I ja swiece nazewnatrz a gasne w domu.
    Uciekam i uciekam

    1. Witaj.
      To prawda, w życiu nie ma przypadków, chociaż większość osób sądzi, że to co dzieje się w życiu to przypadki, albo „zbiegi okoliczności”. Ula, jeśli mogę Ci, pomóc pisz do mnie na priv. Jeśli chcesz pogadać, albo tylko wygadać się również służę pomocą. I nie uciekaj…, zatrzymaj się i pomyśl dlaczego i przed czym uciekasz…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *