7 mitów żywieniowych w które wierzysz.

Nie zawsze powinniśmy wierzyć w to co słyszymy, zwłaszcza jeśli chodzi o nasze zdrowie.

W społeczeństwie funkcjonują od lat różne mity żywieniowe, których według ekspertów nie powinniśmy słuchać.

7 mitów żywieniowych w które wierzysz.

 

1. Cukier powoduje cukrzycę.

cukier powoduje cukrzycę

Jak dotąd dotąd głównymi czynnikami  ryzyka dla cukrzycy typu drugiego jest dieta bogata w kalorie, nadwaga i nieaktywny styl życia.

Cukier używany w rozsądnych ilościach przy umiarkowanym wysiłku fizycznym nie jest dla nas groźny.

2. Wszystkie tłuszcze są złe.

Kluczem do dobrego zdrowia jest wymiana złych tłuszczów (tłuszczów nasyconych i trans) na tłuszcze korzystnie wpływające na nasz organizm, czyli zawierające kwasy tłuszczowe jednonienasycone i wielonienasycone.

Ten dobry tłuszcz wzmacnia naszą odporność i wpływa na utrzymanie odpowiedniego poziomu cholesterolu.

3.Brązowy cukier jest lepszy niż biały cukier.

Jeśli nie zjesz gigantycznej porcji brązowego cukru codziennie – różnica zawartości minerałów między brązowym cukrem, a białym jest absolutnie nieistotna.

Poza tym zawartość kalorii w 100 g jednego i drugiego cukru jest bardzo zbliżona. Tak więc jeśli się odchudzasz nie ma znaczenia, jakiego cukru będziesz używać.

Jeśli zjesz za dużo brązowego też pójdzie Ci w biodra tak, jak biały

jak usprawnić działanie mózgu

 

4. Jajka brązowe są bardziej odżywcze niż jaja białe.

Jaja mogą mieć różny kolor, ale nie ma to nic wspólnego z jakością, smakiem i wartością odżywczą.

Kolor skorupki nie pływa na jej grubość a tym samym na długość gotowania.

Różne gatunki kur znoszą jaja o różnej barwie, ale kolor nie zależy od rasy kury.

5. Unikaj węglowodanów, żeby schudnąć.

unikaj węglowodanów

Często diety o niskiej zawartości węglowodanów, nie dostarczają ich organizmowi w odpowiedniej ilości.

Nie ma znaczenia, czy jesteś na diecie o wysokiej, czy niskiej zawartości węglowodanów. Schudniesz jeśli zmniejszysz kalorie do poziomu, który jest Ci niezbędny.

Jest to warunek konieczny, żebyś mógł utrzymać wagę.

6. Unikaj orzechów ponieważ są tuczące.

W rzeczywistości orzechy są bogate w jednonienasycone i wielonienasycone kwasy tłuszczowe (dobre tłuszcze), a także sterole roślinne, które, jak wykazały badania obniżają poziom cholesterolu LDL.

Dlatego jeśli będziesz spożywać orzechy z umiarem to są one, jak najbardziej wskazanym składnikiem zdrowej diety.

7. Głodzenie się sprzyja utracie wagi.

Ten punkt to totalna bzdura. Częste pomijanie posiłków i nie jedzenie regularnie powoduje zwiększenie odkładania się kalorii w organizmie, niż przy jedzeniu kilku mniejszych posiłków w ciągu dnia.

Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem zamiast głodzenia się jest spożywanie częstszych, zdrowych posiłków i przekąsek, żeby utrzymać stały poziom cukru we krwi.

 

To na razie tylko 7 punktów mitów, które od lat są przekazywane z ust do ust. Może Ty też coś dorzucisz do tej listy?

 

 

 

Komentarze 1

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Facebook